wandeltherapie

Wandeltherapie- Therapie tijdens een rustgevende wandeling

Wandeltherapie, waarom is het beter

Voor mensen die vastzitten of gesprekstherapie te bedreigend vinden. Depressies en somberheid worden vaak veroorzaakt door slecht verwerkte emoties en opgekropte woede. Bij wandeltherapie doorbreken wij die neerwaartse spiraal. Buiten wandelen kan al je zintuigen prikkelen en als een kompas dienen voor je innerlijke belevingswereld. Door de bewegingen van je lichaam komt ook je geest in beweging.

Hoe gaat wandeltherapie in zijn werk?

De eerste afspraak (intake) gebeurt bij mij op kantoor om het werkterrein en de specifieke klachten te analyseren. Na het intake gesprek spreken we uur en plaats af in functie van je conditie. De eerste wandeling staat op zichzelf. Vervolgens bouwen we ons wandelcontact op in blokken van elk 3 wandelingen.

Na iedere wandeling is er even tijd om de actiepunten te herhalen zodat je ook in de loop van de week alleen kan wandelen.

De door mij samengestelde routes zijn weloverwogen en hebben veelal een symbolische input.

Er lopen een overweldigende hoeveelheid studies naar het effect van lichamelijke beweging op depressieve klachten en burn out. De resultaten wijzen eenduidig op het depressieverlagend effect van minstens drie keer per week gedurende dertig minuten bewegen.

Ik volgde een grondige opleiding tot wandelcoach aan het Instituut voor Duurzaam Werken. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.